Parteneriate - Blogul Vinescu

Blog - Parteneriate

IWCB AND VINUL.RO MAGAZINE: BUCHAREST, THE CAPITAL OF WINE AND GASTRONOMY, 24TH OF MAY – 23RD OF JUNE 2017

Between 25th and 28th of May, at ARCUB Hanul Gabroveni (Gabroveni Inn) in the heart of Bucharest Old City will take place the judging of all 1600 wines that compete for International Wine Contest Bucharest (IWCB) medals. The appreciation will be made by 32 foreign jurors and 24 Romanian specialists. The complete list can be accessed here.

IWCB will be accept samples registration until April 28th, 2017 and samples delivery until May, 05th.

 

Results will be posted on-line on www.iwcb.ro/en June 2nd, 2017.

The winners will be awarded June 6th at The Gala Ceremony in Bucharest.

Producers can register online or by email, download the forms at http://www.iwcb.ro/en/download-email-registration-forms/

 

IWCB, Vinul.ro magazine, GastroArt.ro and Rare Foods Services, with the support of ARCUB (The Cultural Center of Bucharest Municipality) and PMB (The Bucharest City Hall) and partners from mass media and HoReCa, organizes  a series of events for public and communicators.

Wine is and must be an impotant subject for those interested in gastronomy, economics, photography, fashion or just for those interested in social positioning.

 

· 27th-28th of May, at Hanul Gabroveni, those interested will taste (based on prior reservations confirmed) the same 1600 samples judged at IWCB, in the International Wines Openan unprecedented event in Romania

  • 27th of May, takes place (also at Hanul Gabroveni) Bloggers and Wines Festival – also a first run event, where almost 30 online influencers (specialized in gastronomy, wine, tourism, fashion, photography) will present their activities at few glasses from their favourite wines of each of them- and they will meet live with readers
  • 7th– 8th of June, at the same Hanul Gabroveni, will take place the Ist Gastronomy and Wine Congress from Romania – a gathering of professionists in the field and communicators
  • In parallel with these events, during one month, starting from 24th of May, over 25 restaurants from Bucharest, of different culinary profiles, from different areas, will promote to their clients, a special offer, food and wine recipes.
Vinurile participante la RO-WINE | The Wine Festival of Romania, premiate cu medalii de aur, argint și bronz

București, 7 iunie 2016. Prima ediție RO – Wine | The Wine Festival of Romania, cel mai important festival de vinuri din România, a avut loc pe 21-22 mai la Fratelli Studios. Evenimentul a reunit peste 60 de producători din România, Italia, Franța, Elveția, Bulgaria și Republica Moldova și a adus în atenția vizitatorilor o selecție impresionantă de vinuri premium.

În cele două zile de festival s-au degustat vinuri de top vizitatorii având acces la aproape 300 de etichete. Pentru că RO-Wine | The Wine Festival of Romania s-a născut din dorința de a aduce mai aproape de consumator cele mai bune vinuri, aceștia au avut un rol foarte important în cadrul evenimentului putând să voteze vinul preferat, după degustare.

În weekendul proaspăt încheiat a avut loc festivitatea de premiere, etichetele prezente la festival fiind medaliate cu aur, argint sau bronz de către comisia de degustare Ro Wine.

Rezultatele finale pot fi consultate pe site-ul festivalului. În topul vinurilor votate de consumatori Gattavecchi, Riserva dei Padri Serviti Vino Nobile di Montepulciano DOCG, 2012 a obținut locul 3, Scriani, Amarone Della Valpolicella DOCG, 2011 a ocupat locul al doilea, in timp ce Merlot, 2007 al Cramei Elite Wine a fost declarat câștigător.

Selecția producătorilor participanți la festival a fost una extrem de riguroasă, participarea făcându-se pe bază de invitație. Fiecare producător a putut prezenta un număr de maxim 5 etichete, organizatorii accentuând astfel standardul calității evenimentului.

“Această primă ediție a festivalului demonstrează că suntem pe drumul cel bun în promovarea vinului românesc. Numărul mare de producători români și internaționali care au acceptat invitația noastră și interesul vizitatorilor pentru informații precise sunt dovada că am făcut un prim pas important spre ocuparea locului trei in Europa vinurilor peste 20 de ani.”, a declarat Marinela Ardelean, organizator RO Wine.

Partenerii RO-Wine | The Wine Festival of Romania au fost: Selgros Romania, Banca Transilvania, AQUA Carpatica, Ţiriac Auto și Sobranie.

***



Marinela V. Ardelean este specialist în branding şi business development în industria enogastronomică, degustător profesionist în concursuri internaționale de vinuri și profesor la Italian Chef Academy (Roma, IT). Autoare a celui mai premiat volum bilingv la nivel internațional despre vinurile românești - "50 de vinuri românești întâlnesc 50 de preparate culinare italiene", Marinela este și inițiatoarea proiectului „Cartea vinurilor românești/ The Wine Book of Romania”, primul ghid care cuprinde descrierea și clasificarea celor mai bune vinuri din România și Republica Moldova.

Liviu si Mihai Popescu, co-proprietarii Fratelli Group, sunt recunoscuți de mai bine de 10 ani pentru dezvoltarea celor mai prestigioase proiecte din domeniul HoReCa. Liviu Popescu are experiență de 20 de ani în domeniul ospitalier, în timp ce Mihai Popescu completează echipa cu expertiza sa în design industrial, fiind și cel care creează conceptele pentru toate localurile grupului. Asocierea cu RO – Wine | The Wine Festival of Romania confirmă încrederea celor doi manageri în produsele românești și este o garanție a calității evenimentului.

Selgros Cash&Carry România, partener oficial al festivalului este unul dintre cei mai importanți actori din comerțul românesc, apreciat de clienţii profesionişti. Este partenerul de încredere al gastronomilor, comercianţilor şi micilor întreprinzători particulari, asigurând pentru aceştia cele mai bune servicii, un sortiment croit după nevoile lor, bazat pe competenţă în calitate şi prospeţime, disponibil în permanenţă la cele mai convenabile preţuri. Se implică frecvent în viața comunităților în care activează, contribuie la dezvoltarea și evoluția lor, susține performanțele individuale sau de grup, iar dovada vie este și implicarea, prin acest proiect, în promovarea industriei vinicole din România.

Banca Transilvania, banca oamenilor întreprinzători, este unul dintre partenerii principali ai festivalului. Aceasta se află pe locul al treilea în topul băncilor din Romania, are aproape 600 de sedii şi 2,2 milioane de clienți. Implicarea în acest proiect este o oportunitate pentru BT de a susține brandurile locale şi spiritul antreprenorial românesc, precum şi de a-şi arăta aprecierea față de tradiția vinicolă din România.

AQUA Carpatica, unul dintre brandurile de apa minerala cele mai apreciate de catre romani, este unul dintre partenerii principali ai festivalului. Brandul s-a pozitionat ca un susținător al valorilor românești, al calității și al rafinamentului, produsele sale fiind deseori asociate cu un stil de viață sănătos, cu eleganța în design, dar și cu preparate culinare și vinuri deosebite, așa cum sunt și cele din selecția RO – Wine | The Wine Festival of Romania.

Ţiriac Auto face parte din Grupul Țiriac, ce reunește peste 40 de companii private autohtone, activând în multiple sectoare precum imobiliare, auto, servicii financiare, leasing, transport aerian, energie, servicii de pază și protecție, property management sau servicii media. Ţiriac Auto reprezintă şase dintre mărcile auto renumite existente pe piaţă: Ford, Hyundai, Jaguar, Land Rover, Mercedes-Benz şi Mitsubishi. Reţeaua de distribuţie şi service Ţiriac Auto asigură clienților acces la servicii de calitate în orice colţ al României.În fiecare locaţie există consilieri gata să ofere soluţii adaptate nevoilor clienţilor Ţiriac Auto. Totodată, spațiile service Ţiriac Auto sunt autorizate şi pregătite să efectueze reparaţii unui portofoliu extins de mărci auto. Asocierea cu RO – Wine | The Wine Festival of Romania subliniază nivelul înalt al calității pe care urmărește să îl atingă proiectul.

Degustare de Vinuri Vinarte - Stejarii Country Club.

La Stejarii Country Club, magazinul de vinuri Vinescu.ro impreuna cu Vinarte au organizat o degustare de vinuri pentru clientii acestui complex de petrecere a timpului liber.

 

Vinurile prezentate au fost din gama de vinuri Terase Danubiene, gama de vinuri de la Vinarte adresata magazinelor de vinuri si restaurantelor.

Prezentarea a fost realizata de renumitul somelier si expert in vinuri Laurentiu Achim.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

HORECA Expo cu o noua viziune ” Business to Business”

HORECA Expo cu o noua viziune ” Business to Business”


In ultimul timp, evenimentele expozitionale trec tot mai mult pe formula B2B , unde intreprinzatorii se intalnesc cu cei la fel cu ei, care le sunt sau le pot deveni parteneri de afaceri.  Iata noutatile pe care vi le ofera EXPOROM in aceasta formula:

  • informatii directe pe care, altfel ar trebui sa le platiti sau sa le aflati, participand la conferinte si simpozioane;

  • idei si tehnici noi care ajuta la cresterea cifrei de afaceri; aspecte/chestiuni/detalii subestimate de patroni, manageri si angajati in relatia cu clientii;

  • practici care au avut succes, recomandate acum de cei interesati sa intre in relatii de afaceri cu dvs.;

  • contact direct cu reprezentanti ai unor organizatii  de profil: intalniri, oferte de servicii utile pentru firme noi, pentru dezvoltare sau pentru a va repune pe picioare afacerea;

  • preturi accesibile, de expozitie.


 

In afara de cele enumerate mai sus, iata ce aduce nou HORECA Expo in industria ospitalitatii:

 

  • SALON GASTRO: reprezentatii culinare si seminarii pentru restaurante care prezinta modalitati de diversificare a meniurilor si astfel sa iasa din tipare:

    • ANBCTTendintele in arta culinara moderna, Pestele de acvacultura, Importanta uleiului de masline in alimentatie;

    • Horeca School – feluri de mancare selecte pregatite de: Chef Eduard Istoc, Chef Sidia Sissoko, Junior Sous Chef Laurentiu Radacina precum si modelare in fondant sustinuta de Alina Panait (Alina’s Passions)

    • Scoala Bella Italia – prepararea unor meniuri inovative de catre: Chef Ene Cecilia, Chef Adrian Iuriciuc, bucatar Georgeta Ciocarlan, maestru in Arta Culinara Cerasela Lungu




 

  • DEGUSTARI DE VIN:

    • somelierul Sergiu Nedelea (Winetaste.ro) – Vinul in restaurant, conditionare si servire cu ajutorul tehnogiilor Ho.Re.Ca 

    • Cezar Ioan (vinul.ro) vine cu o prezentare a metodelor de promovare si vanzare a vinului, adresata atat ospatarilor, cat si managerilor de restaurante.




 

  • SALON DRINKS:

    • SCAE Romania - demonstratii zilnice de Latte Art si Cafea la ibric: Laura Lezis – Campioana Nationala la Ibrick, locul 9 mondial; Marius Nica – Campion National Latte art; Bogdan Andrei – Vice campion Cafea cu alcool; Laurentiu Stefan – barista certified SCAE, Cristi Coman – campion national Barista 2012. Vizitatorii vor fi invitati la o ceasca de cappuccino din partea casei.

    • Echipa Barmania de somelieri, mixologi, barista si experti in flair reprezentatii si seminarii: Elaborarea unui meniu de bauturi, Responsabilitatea fata de oaspeti,  Consumul responsabil de alcool si avantajele acestuia pentru baruri, Avantajele formarii profesionale si a trainingului 

    • Flying Cocktails – reprezentatii de Mixologie si Flair




 

Printre expozantii care si-au anuntat deja participarea pana acum se numara: Conti Grup, Simex, Food Industries, Yalco, UV forest,  Apollo, Ianni Prod Com, T&C Net, Novo Parts, IT Genetics, Tan-Viet, AMC Spania, Risto Chef, Concept Hotels, Sensio, Valentino Tessuti, Tuzson Design, Framinor, Ardesign etc.

 

Contactul direct dintre expozanti, participanti si vizitatori specializati, alaturi de facilitatile oferite de EXPOROM, credem ca este formula de succes pe care ne-o dorim cu totii. Asadar, va asteptam in perioada 14 – 17 martie la HORECA Expo, un eveniment marca EXPOROM, iar pentru orice informatie cu privire la desfasurarea evenimentului, ne puteti scrie la pr@exporom.ro, persoana de contact fiind Romina Stancu (0752.206.745).

 

Complexul expozitional EXPOROM  este la nici 12 km de Piata Unirii, mai exact in Pantelimon, judetul Ilfov, Biruintei, nr 98. Accesul in spatiul expozitional se va face pe baza de invitatie sau bilet de intrare, iar transportul vizitatorilor (microbuze cu o capacitate de 25 de persoane) va fi gratuit de la statia de metrou Republica.

 

 

 
HORECA EXPO 2013 – totul pentru industria ospitalității

HORECA EXPO 2013 – totul pentru industria ospitalității


 


 

Centrul expozițional EXPOROM organizează în perioada 14-17 martie 2013 HORECA EXPO, un eveniment dedicat industriei ospitalității, echipamentelor și dotărilor pentru hoteluri, restaurante, cafenele și firme de catering.

 

Într-o perioadă în care exigenţa consumatorilor creşte din ce în ce mai mult, companiile din industria ospitalieră sunt într-o concurenţă acerbă, fiecare dintre ele făcând eforturi să ridice nivelul calității serviciilor și a produselor oferite. În acelaşi timp, criza economică se face încă simţită, de aceea multe companii încearcă să-și diminueze costurile și în acest context, renunțarea participării la târguri și expoziții este printre primele măsuri de reducere a eforturilor financiare. O astfel de absență poate fi nefastă pentru companie, pentru că o izolează și deschide calea concurenței să atragă portofoliul de clienți ai acesteia.

 

Cu o nouă viziune asupra evenimentelor ”business to business” (B2B), HORECA EXPO își propune să devină un etalon pentru această industrie și urmărește să aducă față în față companiile și specialiștii din domeniu, asociațiile și organizațiile de profil. ”Noi credem că pe primul loc trebuie să se afle calitatea produselor şi profesionalismul serviciilor oferite, de aceea ne concentrăm pe o promovare a acestora în rândul reprezentanților industriei de profil. Organizarea acestui eveniment se realizează cu accent pe raportul calitate-preț: oferim consultanță de specialitate, flexibilitate şi suntem deschiși la cerinţele expozanților, precum și la nevoile vizitatorilor de specialitate. Ne propunem să revitalizăm cultura pentru târguri și expoziții şi să subliniem importanța participării cât mai multor companii, având convingerea că numai printr-un schimb de bune practici se poate ajunge la nivelul cerut de consumatori.” Bogdan Almași, director general EXPOROM.

 

HORECA EXPO  beneficiază de parteneriate cu METRO Cash & Carry România și cu asociații și organizații de profil ca: Asociația Națională a Bucătarilor și Cofetarilor din Tursim (ANBCT), Asociația de Cafea de Specialitate (SCAE România), Horeca School, Asociația de curățenie MATISZ (Ungaria).

 

Maeștrii bucătari Ștefan Bercea și Petrișor Tănase (ANBCT) împreună cu echipa lor de profesioniști în arta culinară vor încânta cu Salonul de gastronomie și o serie de seminarii tematice. Recunoscutul sommelier Sergiu Nedelea (Winetaste) va susține la rândul său atât seminarii, cât și degustări de vin. SCAE România va dezvălui secrete și tehnici de preparare a băuturilor pe bază de cafea, în timp ce Barmania și Flying Cocktails vor susține reprezentații de Mixologie și Flair.

 

Pe www.horecaexpo.ro, veți regăsi lista completă de evenimente conexe. Expozanții se pot înscrie până pe 1 martie 2013, iar pentru orice informație cu privire la desfășurarea evenimentului, ne puteți scrie la pr@exporom.com, persoana de contact fiind Romina Stancu (0752.206.745).

 

Adresa complexului expozițional EXPOROM este Strada Biruinței, nr 98, Pantelimon, județul Ilfov. Accesul în spațiul expozițional se va face pe bază de invitație sau bilet de intrare, iar transportul (microbuze cu o capacitate de 25 de persoane) vizitatorilor va fi gratuit de la stația de metrou Republica.

 
Magazin vinuri Vinescu.ro partener la Horeca Expo!

Prima expoziție HORECA, la EXPOROM Pantelimon:


 14-17 martie 2013


 


HORECA EXPO este cel mai nou eveniment organizat de centrul expozițional EXPOROM și este dedicat industriei ospitalității, echipamentelor și dotărilor pentru hoteluri, restaurante, cafenele și firme de catering.

 

Cu o nouă viziune asupra evenimentelor ”business to business” (B2B), HORECA EXPO își propune să devină un etalon pentru această industrie și urmărește să aducă față în față companiile și specialiștii din domeniu, asociațiile și organizațiile de profil.

 

Pe durata celor 4 zile ale manifestării, expozanții sunt invitați să prezinte, într-un spațiu de 12.500 mp, cele mai avansate produse și servicii dedicate industriei HORECA precum: echipamente hoteliere, echipamente pentru bucătării și baruri, produse de curățenie și dotări pentru băi, sisteme electrice și decorațiuni, sisteme de securitate și IT, instalații, echipamente pentru piscină și wellness, produse alimentare și băuturi.

 

Obiectivul principal al manifestării HORECA EXPO este crearea unei platforme pentru expunerea completă a ofertei din domeniu, prezentarea celor mai noi produse și servicii, facilitarea comunicării B2B, crearea de noi relații de afaceri care să se concretizeze în noi contracte și o dinamizare a activității din domeniu.

 

Expozanții sunt invitați să se înscrie până la 1 martie 2013 pe www.horecaexpo.ro.

 

Expozanții și vizitatorii se vor bucura de o serie de evenimente conexe care vor avea loc în cadrul HORECA EXPO:

 

  • “Laboratorul de Vin” – procedee, sfaturi și secrete dezvăluite de experți în domeniu.

  • “Salonul Gastro” – locul de inspirație unde vor avea loc concursuri importante în fiecare zi: Bucătarul Anului, Cel mai bun Cofetar, Cel mai rapid Barman.

  • “Școala de Gătit” – show-uri gastronomice realizate de mari bucătari români.


 

Accesul în spațiul expozițional se va face pe baza biletului de intrare, iar transportul vizitatorilor va fi gratuit.

 

EXPOROM este cel mai nou centru expozițional modern cu servicii integrate de tipul și la nivelul celor existente în Europa. Cu o investiție de 15 mil. de euro și cu o suprafață actuală de 12.500 mp cu potențial să ajungă până la 50.000 mp, EXPOROM își propune să devină principalul jucător pe piața organizării de expoziții, conferințe și alte evenimente.

 

 

Contact:

 

Romina Stancu

PR Manager

Complexul Expozițional EXPOROM:  Strada Biruinței, nr 98, Pantelimon, județul Ilfov

 

Mobil: 0752.206.745; E-mail: pr@exporom.ro; www.exporom.ro; www.facebook.com/exporom
Vinescu.ro sponsor la Superweek, Search Marketing Seminar.
In luna Octombrie  Vinescu.ro a sponsorizat un eveniment foarte interesant pentru cei din domeniul online. Superweek a fost un eveniment plin de noutati si plin de prezentari foarte interesante.

Ne-am regasit acolo multi prieteni si a fost o ocazie importanta de a ne face noi prieteni. Degustarea cu vinurile Nachbil a fost una de lunga durata, programata initial sa dureze o ora, a durat 3 ore (oficial), de fapt a durat pana spre dimineata in lobby bar-ul din Hotelul International Sinaia.

Vinovatul acestei lungi degustari nu a fost altul decat Razvan Demian, acesta impreuna cu vinurile care l-au insotit, au reusit sa monopolizeze intreaga seara. Google  disparuse, internetul nu mai exista, toata lumea cauta prin memorie si prin cuvinte asemanari pentru ceea ce Razvan ne prezenta. Ne-a povestit de vinuri, de crama, de soiuri si ne-a facut sa mai si zambim cu umorul lui ardelenesc.

Au fost vinuri care le-au placut si celor din Irlanda, Austria, Franta, Ungaria si Romania, toti au apreciat acest moment de degustare care ne-a apropiat pe toti, fara o cautare in google.ro.

Pentru noi a fost o oportunitate sa dezvoltam noi parteneriate care sa ne ajute in extinderea proiectului Vinescu.ro, sfaturile celor de la Google si a celor care au avut bunavointa si rabdarea sa ne explice pe indelete enigmele din Google, ne-au ajutat enorm de mult.

Organizatorii au fost cei de la Cylex, o echipa extraordinara, unita, bine pregatita,  si care si-au demonstrat profesionalismul printr-o organizare impecabila a intregului eveniment.

Cu siguranta le-am promis ca ii vom sustine si in multe alte evenimente de acest gen, ne plac evenimentele de calitate si de unde putem pleca cu prieteni noi.

 

 

 



 

 



 

 

Premii pe site-ul e-bar.ro oferite de Garrone Romania

e-bar.ro este un site ce face parte din proiectul vinescu.ro. E-bar.ro este magazinul online ce va ofera whisky, vodka, gin, bere, lichior,  la preturi de importator.


Acest site de bauturi , este un site de nisa  si completeaza celelalte magazine online din acest proiect :


vinescu.ro


vinurivrac.ro


vinarie.com


Garrone Romania este unul din partenerii si furnizorii nostri, de aceea impreuna cu acest renumit producator de bauturi, am hotarat sa organizam concursuri saptamanale pe site-ul e-bar.ro, unde oferim cate 2 sticle de bauturi fine Garrone.


Garrone reprezinta unul dintre cele mai cunoscute brand-uri de bauturi alcoolice din Romania, produsele acestui producator sunt prezente in foarte multe magazine din Romania.


Toate produsele Garrone pot fi achizitionate de pe site-ul e-bar.ro, la pret de producator.


Accesati site-ul e-bar.ro si puteti fi unul din fericitii castigatori ai premiilor oferite de e-bar.ro si Garrone Romania


Succes!


e-bar.ro, bauturi fine pentru tine!

7 medalii de aur pentru vinurile Crama Oprisor.

7 medalii de aur pentru Crama Oprisor la Concursul International de Vinuri Bucuresti 2012


 


Crama Oprişor a obţinut sapte medalii de aur la Concursul International de Vinuri Bucuresti 2012 (IWCB 2012), organizat in perioada 7-10 iunie, la Romexpo Bucuresti.

Vinurile medaliate cu aur de la Crama Oprişor sunt urmatoarele: Caloian Cabernet Sauvignon 2010, Caloian Merlot 2010, Caloian Rhein Riesling 2011, La Cetate Cabernet Sauvignon 2010, La Cetate Miracol Cabernet Sauvignon 2010, La Cetate Miracol Chardonnay 2011 si Dragaica Rosie 2010.

Toate aceste premii recompenseaza complexitatea si tipicitatea vinurilor create de catre oenologul Liviu Grigorica la Oprisor confirmand capacitatea de inovatie in vinificatie precum si valoarea deosebită a vinurilor oltenesti dintr-o zona viticola cu traditie. Aceste medalii dovedesc inca o data impunerea Cramei Oprisor pe piata vinurilor de calitate.

Aflata la cea de a IX-a editie, Concursul International de Vinuri Bucuresti 2012 (IWCB 2012), a reunit 456 de probe in competitie, dintre care 146 din alte tari decat Romania,  precum Argentina, Australia, Africa de Sud, Bulgaria, Chile, Franta, Grecia, Italia, Moldova, Noua Zeelanda, Portugalia, Spania, SUA. Concursul International de Vinuri Bucuresti 2012 (IWCB 2012) a fost organizat la initiativa Oficiului National al Viei si Produselor Viti-Vinicole (O.N.V.P.V.) in parteneriat cu Asociatia Degustatorilor Autorizati din România (A.D.A.R.), sub patronajul OIV - un for interguvernamental ce grupeaza 45 de tari producatoare si consumatoare de vin din lume.

Crama Oprisor este o investitie inceputa in anul 1999 ce consta intr-o crama moderna si o plantatie de vita-de-vie  pe o arie de 252 de hectare, situata in comuna Oprisor din Mehedinti, una dintre cele mai favorabile regiuni pentru  vinuri de mare calitate din Romania. Astazi, Crama Oprisor se numara printre cei mai importanti producatori si exportatori de vinuri romanesti.

Vinurile din loturile premiate la Concursul International de Vinuri Bucuresti 2012 vor avea insemnul medaliei atasat etichetei principale.

 

 

Lectie de marketing, Rouge de Roumanie - Samburesti.
 

La invitatia Domnului Jean Valvis, am onorat invitatia de a face parte din juriul care a ales cupajul potrivit pentru Rouge de Roumanie.

Recunosc sincer, am fost impresionat de aceasta invitatie, asta pentru ca la 8 luni de zile de la demararea proiectului vinescu.ro, am ajuns sa impartasesc idei si impresii cu cei mai importanti oameni din industria vinului.

A sta si a degusta vinuri, alaturi de profesionisti si cunoscatori, este o adevarata bucurie.

Experienta de a intelege vinurile, intr-adevar se obtine prin degustari nenumarate, dar si cand ai langa tine pe cei mai buni ca sa iti explice ce inseamna vinul, deja degustarea de vinuri devine arta.

Eu mi-am propus ca in acest proiect, sa nu comentez despre vinuri: ce arome, ce gust, ce imi spune un pahar de vin? Sunt convins ca sunt colegii mei de blogosfera care fac asta foarte bine, chiar eu le citesc blogurile cu interes si raman placut surprins de articolele si comentariile lor.

Am luat parte la o lectie de marketing, asta am remarcat inca din prima clipa. Domnul Valvis a stat tot timpul printre invitati, discret si foarte atent la orice detaliu sau discutie.

Experienta de business si exercitiul de a organiza asemenea evenimente, au fost condimentele de succes pentru acest eveniment .

M-a surprins increderea pe care un producator o acorda unor cunoscatori, pasionati, promoteri din lumea vinului. A asculta impresiile, povestile, recomandarile acestora , denota profesionalism.

Am apreciat faptul ca Domnul Valvis, in timpul degustarii, a mentionat pretul de raft al produsului. Inca nu se votase, inca nu se cunosteau concluziile, dar deja pretul produsului era public.

Strategia era completa: profesionisti care comenteaza, povestea produsului, numele produsului, prezentarea excelenta a produsului (eticheta eleganta, sticla prezenta in orice colt al salii) si deja era cunoscut si pretul.

Rouge de Roumanie nu va costa nici 15 eur, nici 10 eur nici 8 eur, va fi mai putin de atat. Pretul acestui produs este unul accesibil si corect pentru piata vinului din Romania.

Atunci am inteles ca sunt la un curs de marketing si ca am de a face cu un producator care foloseste pe deplin toate instrumentele de marketing pentru a isi face cunoscuta oferta.

Felicitari Domnule Valvis, ca aveti aceasta abilitate de a intelege consumatorul roman, de a ii oferi un produs de calitate, de a construi un brand si de a il comercializa la un pret accesibil.

Oricand voi onora cu bucurie invitatiile Dumneavoastra , sunt mandru ca va cunosc.

Sunteti o persoana care vorbiti cu usurinta despre Istoria Romaniei , de parca ar fi Istoria tarii unde v-ati nascut. Asimilarea acestor informatii si exprimarea acestor cunostinte in mediul public, va onoreaza. Sunt multe persoane din mediul de business care ar trebui sa inteleaga ca a cunoaste istoria, particularitatile, traditiile locului unde iti dezvolti proiectele si afacerile, pot fi argumente puternice in economia afacerii.

Felicitari si pentru faptul ca aveti un Departament de Comunicare, sunt foarte putin producatori de vinuri care inteleg importanta unui Departament de Marketing sau a unui PR Manager. Am cunoscut-o pe Miruna si sunt sigur ca a avut un aport important in organizarea acestui eveniment.

Ca si pasionat de vinuri, imi este mult mai usor sa inteleg lumea vinului , cand un producator cauta  sa se prezinte pe intelesul meu .

 

Cu incredere,

Vinescu.ro

 

magazin online de vinuri bine alese!

 



 

 

 
Lansare Rouge de Roumanie - Samburesti

S-a nascut Rouge de Roumanie


Primul cupaj Domeniile Sâmbureşti


(Cabernet&Merlot)


 


 

Pentru prima data in istoria recenta a Samburestiului, se lanseaza un cupaj special de Cabernet Sauvignon si Merlot sub marca Domeniile Samburesti, nu intimplator denumit Rouge de Roumanie.

 

Este bine cunoscut ca in Romania, Samburestiul este terroir-ul prin excelenta al vinurilor rosii.

Asamblajul echilibrat, ideal dintre un Cabernet Sauvignon consacrat, corpolent, cu un continut bogat in tanini, cu accente puternice de masculinitate si sobrietate  si un Merlot catifelat, lejer, rotund si  cu tuse delicate feminine, ii confera imediat acestui nou vin, Rouge de Roumanie – Domeniile Samburesti o structura speciala, ce se recompun intr-o valoare constanta si deosebita.

 

Si pentru ca este un moment aparte in parcursul evolutiei pe piata a noilor vinuri Samburesti, el trebuia marcat avand girul celor mai rasunatoare voci din domeniu: ambasadori ai vinului, degustatori, somelieri si chefi bucatari renumiti.

 

Intr-un cadru relaxat, dar tinand cont de rigorile stricte ale unui proces de jurizare bine organizat, au fost supuse atentiei juriului 5 cupaje  de Cabernet Sauvignon&Merlot in proportii diferite.

In urma deliberarii a fost ales cupajul ideal preferat, asistand astfel la geneza Rouge de Roumanie – Domeniile Samburesti.

 

Evenimentul a fost urmat de o degustare in cadru mai larg alaturi de personalitati ale vietii sociale si trend setteri din domeniu.

 

Acest eveniment se doreste a fi primul dintr-o serie intreaga de evenimente ce marcheaza rebrandingul Domeniilor Samburesti.

 

In ultimii trei ani vinurile de la Domeniile Samburesti si-au recapatat faima si vitalitatea si si-au dovedit potentialul atat la nivel national cat si international. Castigarea a 5 medalii la editia de anul acesta din aprilie a celui mai renumit targ de vinuri de la Beijing, “Wine China 2012” (China International Wine & Spirit Competition) este o marturie vie a noii ascensiuni a vinurilor de Samburesti.

 

Cabernet Sauvignon 2009 de Chateau Valvis  a primit medalia de aur la categoria vinuri rosii, in timp ce Chateau Valvis - Merlot 2010 a castigat argint. Vinurile de Domeniile Samburesti au fost rasplatite cu trei medalii de bronz, pentru Cabernet Sauvignon 2010, Merlot 2010 si Chardonnay 2011.

 

Gamele de vinuri comercializate de podgoriile Domeniile Sâmbureşti sunt: Sâmburelul de Olt – vinuri din categoria consummer, Domeniile Sâmbureşti – vinuri premium destinate marilor retaileri si Chateau Valvis – vinuri de colectie, prezente doar în Horeca sau în magazinele specializate.

 

Despre Domeniile Samburesti

Domeniile Sâmbureşti sunt un business parte a Valvis Holding începând cu 2005 şi se întind pe aproximativ 500 de hectare. Lucrările de replantare cu viţă nobilă au demarat din 2007 iar până în prezent s-au replantat 230 hectare. Din 2005 până în prezent investiţia în Domeniile Sâmbureşti se ridică la peste 12 milioane de euro.

 

Dealurile din Samburesti sunt cultivate cu: Cabernet Sauvignon, Merlot, Pinot Noir, Fetească Neagră, Burgund Mare, Fetească Regală, Fetească Albă, Chardonnay si Sauvignon Blanc.

 

Podgoria Sâmbureşti este atestată istoric încă din 1521 şi a fost dezvoltată în timp de familii importante de boieri, precum: logofatul lui Mihai Viteazu, Theodosie Rudeanu (1521), Danilovici (1597-1638) sau familia Bratienilor (sfarsitul sec. XIX – inceputul sec. XX).  In secolul XX, vinurile de Samburesti au fost nelipsite la toate receptiile date de oficialii statului in cinstea delegatiilor straine la nivel inalt aflate in vizita in Romania.

 
Concurs Blue Nun, castiga 6 sticle de spumant cu aur!

Castiga 6 sticle de spumant cu aur!


 


De obicei noi va oferim vinul si spumantul potrivit pentru orice eveniment sau moment deosebit. Insa astazi aveti oportunitatea sa participati la concursul organizat de partenerul nostru Rifco Trading pentru spumantul cu foite de aur Blue Nun Gold Edition si sa castigati 6 sticle de spumant pentru urmatorul vostru eveniment.

Concursul se adreseaza celor care anul acesta au nunta sau un eveniment important, o petrecere eleganta si isi doresc sa celebreze momentul cu un spumant elegant. Inscrierile la concurs se fac foarte simplu pe pagina de Facebook a spumantului pana pe 30 mai. Va invitam sa vizitati pagina spumantului Blue Nun si sa consultati regulamentul.

Produs in Germania, Blue Nun este un spumant demisec, fresh si usor fructat, are o alcoolemie de 11% si o aciditate placuta de 5,7 g/l. Este elegant si distinctiv, innobilat cu foite de aur de 22 de carate ce scot in evidenta efervescenta naturala a acestui spumant de calitate superioara. Poate fi un aperitiv excelent in sine sau menit sa insoteasca mesele usoare si aperitivele, acesta este spumantul perfect pentru ocazii speciale si aniversari, pentru orce moment de aur din viata. Pentru aceste momente memorabile puteti sa alegeti intre sticla de 750 ml si sticla de 200 ml, ideala pentru a o face cadou ca marturie sau sa isoteasca un cadou de lux.

 

Blue Nun Gold Edition, poate fi achizitionat de pe vinescu.ro, bucurati-va de promotiile  noastre!

 

Cu incredere,

Vinescu.ro

 
Vinescu.ro a participat la Simfonia Lalelelor!
Vinescu.ro a facut toate eforturile necesare pentru a amenaja un stand de vinuri la Simfonia Lalelelor.

Multumim celor cu care am pregatit standul : Crama Oprisor , Recas, Vie Vin Vanju Mare, Crama Garboiu, Nachbil, Rifco Trading.

Standul a fost unul impresionant si a avut expuse mai multe game de Vinuri Romanesti, 7 rafturi de lemn pline de vinuri Romanesti de buna calitate, expuse intr-un mod elegant. Vinurile oferite la degustare ne-au facut sa cunoastem cu adevarat gusturile pasionatilor de vinuri si totodata acest eveniment ne-a dat voie sa interactionam cu potentialii clienti.

Consideram ca a te prezenta la un eveniment cu vinuri premium ar trebui sa reprezinte o obligatie pentru cei care vor sa vina aproape de pasionatii de vinuri si totodata sa caute sa fie pe masura asteptarilor lor. Vinescu.ro, va cauta sa fie mereu in preajma pasionatilor de vinuri si sa ofere intotdeauna cu profesionalism, produse de calitate.

Iata cateva imagini de la eveniment, preluate de pe site-ul oficial Simfonialalelelor-pitesti.ro

Cu incredere,

Vinescu.ro

magazin online de vinuri bine alese!

[gallery]
Vinescu.ro si Crama Oprisor, sponsori la Festivalul de Film Evreiesc
Zilele acestea in Bucuresti se desfasoara Festivalul de Film Evreiesc. Acest interesant eveniment , este patronat de : Ambasada SUA, Ambasada Israelului, Ambasada Statului German si Ministerul Culturii. Vinescu.ro si Crama Oprisor, si-au propus sa sponsorizeze acest eveniment si sa incante invitatii la acest evniment de cultura cu vinurile puse la dispozitia organizatorilor.

Crama Oprisor si Vinescu.ro ureaza succes organizatorilor si vizionare placuta invitatilor acestui deosebit eveniment.

Va asteptam la Cinema Studio si la Muzeul Taranului Roman, sa urmariti filmele acestui Festival de Film.

Ne dorim ca si in continuare sa sustinem si sa dezvoltam asemenea proiecte . Intotdeauna un eveniment de o asemenea anvergura si calitate,  va fi insotit  de vinuri bine alese.

Tin sa multumesc personal si celor de la Crama Oprisor , care au fost de acord sa sustinem impreuna acest proiect.

 Festivalul de Film Evreiesc, editia a doua, s-a desfăsurat la Cinema Studio si Muzeul Ţăranului Român, în perioada 27 aprilie – 3 mai 2012



Cu incredere,

Vinescu.ro

 
Crama Oprisor lanseaza vinul Caloian Rhein Riesling 2011.

Crama Oprisor lanseaza vinul Caloian Rhein Riesling 2011


Crama Oprisor lanseaza vinul Caloian Rhein Riesling, recolta 2011, la cea de-a noua editie a Salonului International de vinuri VINVEST, organizat in perioada 6-8 aprilie, la Centrul Regional de Afaceri din Timisoara.

Caloian Rhein Riesling 2011 este primul vin din acest soi lansat de Crama Oprisor. Pe langa mineralitatea tipica ii putem admira aromele fine, usor exotice, de citrice si mango. Aciditatea buna ii accentueaza prospetimea si vioiciunea, iar nivelul relativ scazut al alcoolului il face usor de baut si foarte prietenos prin echilibrarea corpului delicat cu un postgust plăcut de fructe în parga.” – a declarat oenologul Cramei Oprisor, Liviu Grigorica.

Caloian Zinfandel alb 2011 este un vin care confirma capacitatea de inovatie a echipei Cramei Oprisor. Pentru al doilea an consecutiv Crama Oprisor ofera un vin alb exotic obtinut din struguri rosii, ce surprinde prin complexitatea aromelor si a gustului, cu o structura echilibrata de o aciditate bine integrata, in care aromele de merisoare si flori de salcam se completeaza cu un gust proaspat si inviorator de piersici albe. La Cetate Sauvignon Blanc 2011 este un vin complex, elegant si echilibrat in care aromele intense de citrice, lime si flori de soc sunt completate de nuantele fine de vanilie furate lemnului de stejar in care a fost maturat. La Cetate Shiraz 2010 este un vin cu o personalitate complexa si un gust interesant de migdale si cacao. Aromele seducatoare ale acestui vin, ce amintesc de tutun, condimente si eucalipt, sunt amplificate de senzatiile exotice de ciocolata amara si cirese coapte“, a declarat oenologul Liviu Grigorica

 

 

 

Vinvest , peste 10.000 de vizitatori.
La VINVEST, 10.000 de vizitatori au degustat sute de vinuri

 

Timişoara, 9 aprilie 2012. Ediţia a IX-a a Salonului Internaţional de Vinuri VINVEST Timişoara a bătut recordul la mai multe capitole.

Cel mai important este că după trei zile de desfăţurare, numărul total al celor care au trecut pragul Centrului Regional de Afaceri, în perioada 6-8 aprilie, a fost aproape de 10.000 de persoane.

Fie că au venit în grup sau delegaţie, că s-au înscris pe site şi au avut intrarea liberă, că au câştigat una din cele 6.000 de invitatii oferite sau şi-au cumpărat bilet de intrare cu care au participat la alte tombole, vizitatorii au umplut până la refuz, în majoritatea timpului, sala expoziţională.

Un alt record a fost numărul participanţilor - 146 de firme şi instituţii.  VINVEST a adunat 23 de producători de vin, 7 distribuitori de vin, 17 companii de servicii din industria vinului, 32 de parteneri cu produse şi servicii, 63 de parteneri media, 4 parteneri principali. Implicarea liderilor de opinie, a reprezentanţilor mass media a fost la ce mai înalt nivel de până acum. Alături de cei 63 de parteneri media, zeci de publicaţii de specialitate, dar şi presă generalistă au relatat despre Salonul VINVEST. O delegaţie de 51 de jurnalişti din Bucureşti, dar şi un reprezentant al publicaţiei spaniole La Vanguardia, au fost în Salonul VINVEST, dar şi în vizite de lucru la Cramele Recaş şi Wine Princess.

În cele trei zile ale ediţiei a IX-a a Salonului VINVEST au venit zeci de delegaţii de profesionişti din întreaga ţară, dar şi din Belgia, Serbia şi Ungaria.

 

Un eveniment important pentru industria vinului îl reprezintă şi Concursul Naţional de Vinuri şi Băuturi Alcoolice VINVEST, ajuns în acest an la cea de-a VII-a ediţie. Desfăşurat în zilele premergătoare Salonului, respectând regulamentul Organizaţiei Internaţionale a Viei şi Vinului (OIV), Concursul a adunat 132 de probe, ce au fost jurizate de experţi degustători, membri ai Asociaţiei Degustătorilor Autorizaţi din România (ADAR). Competiţia a fost co-organizată de Organizaţia Naţională Interprofesională Vitivinicolă (ONIV) şi ADAR.

Au fost premiate 39 de probe, oferindu-se 17 medalii de argint, 18 medalii de aur, iar patru producători de vin au reuşit să obţină Marea Medalie de Aur (MMA). Jidvei a câştigat MMA cu vinul spumant Romantine, Vincon cu vinars „Jad”, Recaş cu Cabernet Sauvignon „Castel Huniade” şi Staţiunea de Cercetare Murfatlar cu Pinot Gris.

Medaliaţii cu aur au fost: Cramele Recaş cu 4 medalii, Jidvei, Gârboiu, Wine Princess şi Vincon au primit câte 2 medalii de aur, iar Crama Oprişor, Ferdi, Rovit, Staţiunea de Cercetare Blaj, Vigna şi Domeniile Sâmbureşti au primit câte o medalie de aur. Medaliile de argint au fost câştigate de Crama Oprişor – 5 medalii, Fine Wine – 3 medalii, iar câte una a revenit Cramelor Alcovin, Budureasca, Domeniile Boieru, Domeniile Anastasia, Intervit, Jidvei, Crama Gârboiu, Vigna şi Vincon.

Medaliile au fost înmânate într-un cadru festiv, sâmbătă, în cea de-a doua zi a Salonului VINVEST.

 

Ne pregătim de un deceniu de promovare a industriei vinului. Ediţia a IX-a din 2012 a însemnat pentru noi un fel de repetiţie cu public pentru marele eveniment pe care îl pregătim în 2013. Mă bucur că publicul timişorean se dovedeşte tot mai aproape de cel occidenta,l atât în privinţa numărului mare de participanţi, cât şi în interesul de a degusta vinuri de calitate. Constat şi mă bucură că vinurile româneşti au ridicat ştacheta calităţii, fiind la egalitate şi uneori depăşind produsele din zonele viticole renumite”, a declarat expert degustător Lucia Pîrvu, organizator Salonul VINVEST.
Salonul International de Vinuri VINVEST, vizita la Cramele Wine Princess si Recas.

Salonul Internaţional de Vinuri VINVEST, ediţia a IX-a


Delegaţia de jurnalişti, în vizită la Cramele Wine Princess şi Recaş


 

Sâmbătă, 7 aprilie Timişoara. Prima vizită tematică a delegaţiei de jurnalişti din turism, dar şi din presa centrală, a avut loc vineri seara, la Crama Wine Princess. Un grup de 51 de persoane, lideri de opinie, au participat la o degustare profesională condusă chiar de directorul cramei, Balla Geza, totodată oenologul vinurilor Wine Princess. Situată în judeţul Arad, pe podgoria Miniş, vinurile Wine Princess sunt recunoscute uşor de publicul larg după „sticla în punga hârtie şi legată cu rafie”, astfel cum obişnuiesc să spună consumatorii mai puţin familiarizaţi. În ceea ce-i priveşte pe amatorii vinurilor, Wine Princess se traduce prin locul unde se face cea mai bună „cadarcă”.

Delegaţia de jurnalişti a avut prilejul să deguste în premieră vinuri ce nu au fost încă scoase pe rafturile magazinelor, alături de vinurile ce au adus prestigiu Cramei Wine Princess.

După ce au vizitat pivniţele şi au văzut şi linia de vinificaţie, jurnaliştii au degustat 10 vinuri: 3 albe şi 7 roşii. S-a început cu Mustoasă de Măderat, s-a continuat cu Pinot gris, Furmint de Miniş (un soi rar în România), s-a ajuns la gama Stone Wine, la Pinot noir din 2009, şi apoi Cadarcă de Miniş, Reserve conceput pentru HORECA. Un vin apreciat a fost Feteasca neagră din 2009, dar şi Cabernet franc, Cabernet Sauvignon, Burgund Mare (un alt soi rar în România). Degustarea s-a încheiat cu Cadarisima, care a făcut deliciul doamnelor.

Pe parcursul celor aproape patru ore, jurnaliştii au fost seduşi de carisma şi pasiunea dovedite de ghidul lor şi directorul cramei, Balla Geza. În timpul degustării, dar şi după încheiere, au aplaudat minute în şir prezentarea vinurilor.

Sâmbătă, în a doua zi a Salonului Internaţional de Vinuri VINVEST Timişoara, jurnaliştii s-au deplasat la Cramele Recaş, unde au fost întâmpinaţi de Ioan Georgiu, directorul general al Cramelor Recaş. În binecunoscutele podgorii bănăţene, invitaţii au degustat 7 vinuri, printre care s-au numărat şi cele medaliate la Concursul de Vinuri şi Băuturi Alcoolice VINVEST 2012. S-a început cu Riesling italian din 2011, apoi cu Sauvignon blanc 2011, degustate în premieră. A urmat Chardonnay şi un interesant cupaj de 4 vinuri albe şi un roşu, adunate sub numele de Solo Quinta. Ultimele 3 vinuri, au fost Roze, Cabernet Savignon 2009 şi premiantul Cabernet Sauvignon 2011 „Castel Huniade”. Vinurile au fost însoţite de mâncăruri apetisante după reţete franţuzeşti şi internaţionale.

A doua zi a Salonului VINVEST (sâmbătă) a adus la Centrul Regional de Afaceri grupuri de vizitatori din ţară, delegaţii din străinătate, dar şi foarte mulţi iubitori ai vinului.

Tot sâmbătă a avut loc, într-un cadru festiv, decernarea medaliilor pentru vinurile câştigătoare la Concursul Naţional de Vinuri şi Băuturi Alcoolice, ediţia a VII-a. După festivitate, aceste vinuri au fost degustate de jurnalişti şi invitaţi. În cea de-a doua parte a zilei, Revista Millesime s-a întâlnit cu cititorii, iar mai mulţi producători şi-au lansat vinurile din recoltele recente.

Duminică, 8 aprilie, în ultima zi a Salonului Vinvest au avut loc extragerile la tombole, în urma cărora câştigătorii au primit un număr de litri de vin echivalent cu greutatea lor, o excursie în Spania, cutii de vin. La tombola jurnaliştilor, norocosul câştigător a intrat în posesia unei sticle de vin spumant ce conţine foiţă de aur comestibil de 22 karate, oferită de vinescu.ro.

 
Deschidere oficiala a Salonului International de Vinuri Vinvest, editia a IX.

Deschiderea oficială a Salonului Internaţional de Vinuri VINVEST, ediţia a IX


 

Vineri, 6 aprilie, ora 11 Timişoara. Salonul Internaţional de Vinuri VINVEST Timişoara, ediţia a IX-a se deschide oficial mâine, 6 aprilie, de la ora 11, la Centrul Regional de Afaceri Timişoara.

La deschidere vor participa reprezentanţi ai partenerilor principali, autorităţi locale şi centrale, precum şi delegaţii de jurnalişti şi profesionişti din ţară.

 

Vă invităm să participaţi la deschiderea evenimentului tradiţional de promovare şi prezentare a industriei vinului din România şi din străinătate.

 

În perioada 6-8 aprilie, la Centrul Regional de Afaceri Timişoara, vizitatorii vor putea degusta vinuri din Franţa, Italia, Spania, Chile, Australia, alături de vinuri româneşti, unele încă neajunse pe rafturile magazinelor.

 

Un important sector al Salonului VINVEST Timişoara este cel dedicat gastronomiei. În acest an la VINVEST, maeştrii bucătari, cofetari şi patiseri vor concura sub privirile vizitatorilor în competiţia Cupa Banatului în Arta Culinară, organizată de Asociaţia Naţională a Bucătarilor şi Cofetarilor din Turism.

 

Presa de specialitate alături de marile instituţii media din România au fost mereu un aliat al vinului de calitate. Salonul VINVEST Timişoara este susţinut prin promovare intensivă de 58 parteneri media, la care se adaugă alte zeci de articole scrise/difuzate în mass-media românească.

De asemenea, în zilele de weekend de la VINVEST, are loc lansarea Ghidului Vinurilor Româneşti, apărut la editura House of Guides, precum şi o întâlnire cu cea mai nouă publicaţie de specialitate, Revista Millesime.

 

Ediţia a IX-a a Salonului VINVEST Timişoara reuneşte 146 de firme şi instituţii

 

  • 23 de producători de vin

  • 7 distribuitori de vin

  • 17 companii de servicii din industria vinului

  • 32 de parteneri cu produse şi servicii

  • 63 de parteneri media

  • 4 parteneri principali


 

Programul celor 3 zile include numeroase lansări de vinuri, lecţii de degustare, tombole, concursuri şi alte surprize. Ghidul Vinurilor Româneşti va fi lansat la VINVEST, iar redacţia revistei Centrului de Cultură şi Civilizaţia vinului Millesime are programată o întâlnire cu vizitatorii

Programul Salonului si alte informatii le gasiti pe site-ul oficial www.vinvest.ro

 
Vinuri de calitate la Concursul Naţional de Vinuri şi Băuturi Alcoolice - Vintest




Vinuri de calitate la Concursul Naţional de Vinuri şi Băuturi Alcoolice


 

Miercuri, 4 aprilie, Timişoara. Ediţia a VII-a a Concursului Naţional de Vinuri şi Băuturi Alcoolice VINVEST a început miercuri, 4 aprilie, cu vinuri de calitate şi sub auspicii bune. Un juriu format din experţi degustători, membri ai Asociaţiei Degustătorilor Autorizaţi din România, a apreciat 63 de probe de vin din cele 129 înscrise în competiţie. Timpul alocat a fost în medie de 4 minute pentru fiecare probă. Din totalul de 5 serii de vinuri, în prima parte a zilei au fost  degustate 2 serii de vinuri albe şi una de vinuri roşii, ambele seci. După prânz, pe masa juraţilor au fost alte două serii de vinuri: albe aromate seci, roze seci, roşii seci, roşii demiseci şi demidulce.

„După prima zi de evaluare putem spune că avem în concurs vinuri corecte, lucrate cu mare acurateţe, apropiate din punct de vedere calitativ. Departajarea se va face prin calculul mediei aritmetice. Faptul că degustătorii au la dispoziţie în acelaşi timp toate probele dintr-o serie, adică au înşirate în faţă toate paharele cu vinuri permite o mai bună apreciere în evaluarea calităţii vinurilor”, a declarat preşedintele concursului, expert degustător Petre Badea.

Joi, 5 aprilie, se desfăşoară cea de-a doua zi a Concursului Naţional de Vinuri şi Băuturi Alcoolice VINVEST, ediţia a VII-a. Urmează a fi degustate alte 66 de probe de vin. Sâmbătă, 7 aprilie, de la ora 11.00, în sala de expoziţii a Salonului VINVEST, va avea loc decernarea medaliilor şi diplomelor pentru probele câştigătoare.

Experţii degustători din juriul Concursului Naţional de Vinuri şi Băuturi Alcoolice VINVEST sunt, în mare parte, oenologi  la marile crame, chimişti, dar şi un critic de vin.

 

Concursul Naţional de Vinuri şi Băuturi Alcoolice VINVEST se desfăşoară după regulamentul Organizaţiei Internaţionale a Viei şi Vinului (OIV) şi precede Salonul Internaţional de Vinuri VINVEST, ediţia a IX-a, a cărui deschidere oficială va avea loc vineri, 6 aprilie, ora 11.00. În spaţiul expoziţional al Centrului Regional de Afaceri se reunesc 145 de firme şi instituţii de profil pentru a promova vinul:

  • 23 de producători de vin

  • 7 distribuitori de vin

  • 17 companii de servicii din industria vinului

  • 31 de parteneri cu produse şi servicii

  • 63 de parteneri media

  • 4 parteneri principali


Programul celor 3 zile include numeroase lansări de vinuri, lecţii de degustare, tombole, concursuri şi alte surprize. Ghidul Vinurilor Româneşti va fi lansat la VINVEST, iar redacţia revistei Centrului de Cultură şi Civilizaţia vinului Millesime are programată o întâlnire cu vizitatorii.

Un important sector al Salonului VINVEST este dedicat gastronomiei. În acest an, maeştrii bucătari, cofetari şi patiseri vor concura sub privirile vizitatorilor în competiţia Cupa Banatului în Arta Culinară, organizată de Asociaţia Naţională a Bucătarilor şi Cofetarilor din Turism.

 

Juriul Concursului Naţional de Vinuri şi Băuturi Alcoolice VINVEST, ediţia a VII-a

 




PREZIDIU

Dr. Ing. Petre Badea – Preşedinte Concurs VINVEST

Cătălin Păduraru – Ambasador al Vinului

JURIU

Dr. Ing. Delia Stătescu

Ing. Dumitru Roşu

Dr. Ing. Ioan Buia

Ing. Mihai Baniţă

Ing. Liviu Grigorică

Ing. Florin Voloacă

Ing. Balla Geza

Ing. Chim. Liliana Gavrilescu

Ing. Cristian Tudor

Ing. Dorel Popa

SECRETARIAT

Ing. Ada Nămoloşanu

Ing. Gabriela Arion

Ing. Dorin Heroiu

Ing. Diana Pavelescu

Despre vinurile Tenuta di Ulisse, prezente pe vinescu.ro, magazin online de vinuri bine alese!
Vinuri albe si rosé

In productia de vin alb, fructul este cules manual cu grija in lazi de 15 kg si apoi strugurii intregi sunt raciti in tunelul nostru exclusiv de refrigerare „Enocrio” cu scadere brusca de temperatura de la 20˚ la 0˚ si ulterior prin macerare la rece a cojilor care adapostesc esenta precursorilor lor aromati.

Strugurii sunt curatati de cozi si apoi presati delicat cu o presa cu vid prevazuta cu un dispozitiv de preaplin (balon) umplut cu argon in scopul de a obtine fluxul mustului utilizat pentru fermentare, operatiune care se realizeaza cu atentie pentru a pastra toata bogatia aromelor.

Mustul este lasat sa curga static la temperaturi joase intr-un mediu fara oxigen datorita gazelor nobile (argon) si apoi se adauga drojdia selectionata.

Fermentarea si maturarea se produc in rezervoare din inox presurizate de 400 de milibari cu argon nobil la o temperatura controlata intre 10-20˚C.

Imbutelierea se realizeaza de obicei in luna decembrie din anul urmatoarei recolte. Fiecare etapa este monitorizata constant prin analiza si degustare pana cand vinul este comercializt dupa alte 3 luni timp in care vinul este lasat sa se odihneasca in sticla.

Strugurii intacti si aromele fine cu nuante originale sunt trasaturile principale ale vinurilor Tenuta Ulisse. Prospetime, savoare, mineralitate, echilibru si rafinament sunt cuvintele care surprind cel mai bine rigoarea stilistica a acestor vinuri din punctul de vedere al gustului. Acestea sunt expresiile fara cusur ale strugurilor care produc aceste vinuri, care permit o gama extrem de larga de tendinte gustoase de piersici albe si galbene, pere si mere verzi sau coapte, ananas, mango, papaya, prune, mandarine, lamai si grapefruit, acestea fiind doar cateva dintre ele.

Cand se gusta vinurile albe Tenuta Ulisse se poate descoperi un intreg univers de arome si senzatii care creeaza un ansamblu fin si captivant si o experienta bahica extrem de placuta datorita simfoniei echilibrate de prospetime, savoare si mineralitate.

Vinuri rosii

Recolta strugurilor rosii reflecta complexitatea terroir-urilor diferite si soiurilor de struguri ale cramei Tenuta Ulisse: ciorchinii de struguri sunt culesi de-a lungul unei perioade mari de timp (intanzandu-se din ultimele 10 zile din octombrie pana in primele 10 zile din noiembrie). Urmarirea si monitorizarea gradului potrivit de ajungere la maturitate chiar inaintea recoltei este o activitate importanta a calitatii si integritatii strugurilor pentru a asigura ca numai cea mai buna materie bruta ajunge in pivnita. Curatarea de cozi si presarea strugurilor sunt urmate de adaugarea drojdiei selectionate. Mustul este lasat apoi sa fermenteze in coji la temperaturi controlate timp de aproximativ 20 – 25 de zile. Pentru unele vinuri, maturarea se produce in butoaie din stejar francez, pentru o perioada intre 4 si 6 luni. Fiecare dintre aceste proceduri, atat in timpul vinificatiei cat si in timpul maturarii, sunt realizate pentru a produce tipurile diferite de struguri utilizati pentru a oferi o tehnica de productie impecabila de exprimare in cel mai bun mod a tuturor trasaturior lor.

Vinurile rosii ale Tenuta Ulisse au toata clasa necesara pentru a exprima pe deplin unicitatea extraordinara a diferitelor terroir-uri ale cramelor din care provin, atat soiurile de struguri nobile autohtone, cat si cele fine internationale. Gustand aceste vinuri, cea mai exacta experienta este aceea a unui vartej de tendinte cu gust de fructe, floral si picant atingand un nivel inalt de rafinament. Se poate simti clar gustul de zmeura, capsuni salbatice, coacaze si mure, gem de cirese si cirese amare, petale de trandafir. Multele soiuri autohtone si internationale de struguri, fie in vinuri dintr-un singur soi fie in combinatii, sunt expresiile unor structuri unice realizate din fructe pline de viata si crocante, aciditate echilibrata fin si tendinte captivante, toate acestea facand ca vinurile rosii Tenuta Ulisse sa fie unice si fara pereche.

Urmeaza o lista a vinurilor noastre cu compozitia si denumirea lor:

Vinuri albe

UNICO Chardonnay (Chardonnay 100%) - IGT Terre di Chieti

UNICO Cococciola (Cococciola 100%) - IGT Terre di Chieti

UNICO Pecorino (Pecorino 100%) - IGT Terre di Chieti

UNICO Trebbiano D’Abruzzo (Trebbiano D’Abruzzo 100%) – Abruzzo D.O.C.

SOGNO DI ULISSE Bianco (Trebbiano D’Abruzzo,Pecorino, Cococciola) - IGT Terre di Chieti

Vinuri rosé

UNICO Merlot Rosè (Merlot 100%) - IGT Terre di Chieti

UNICO Cerasuolo D’Abruzzo (Montepulciano D’Abruzzo 100%) – Abruzzo D.O.C.

SOGNO DI ULISSE Rosato (Montepulciano D’Abruzzo, Merlot) - IGT Terre di Chieti

Vinuri rosii

UNICO Montepulciano D’Abruzzo (Montepulciano D’Abruzzo 100%) 100%) - Abruzzo D.O.C.

AMARANTA Montepulciano D’Abruzzo (Montepulciano D’Abruzzo 100%) - Abruzzo D.O.C.

SOGNO DI ULISSE Rosso (Montepulciano D’Abruzzo, Cabernet Sauvignon, Merlot) - IGT Terre di Chieti

Vinuri spumante

UNICO Pecorino Brut (Pecorino 100%)

UNICO Rosè Brut (Merlot 100%)

 

Piata. Vinuri de mare prestigiu si armonie: motivul succesului Tenuta Ulisse

Astazi, o foarte buna cunoastere a pietei este esentiala pentru producatorii de vin. Tenuta Ulisse este una dintre cele mai dinamice si intreprinzatoare crame din peisajul regional si italian si este un simbol al regiunii Abruzzo pe pietele cele mai mari si pretentioase.

Aceste model de afacere in domeniul productiei vinului, adanc impamantenit la nivel local, insotit de o vocatie internationala atenta mereu la pietele cele mai consolidate si bine educate, aduce cu sine abilitatea de a transmite sentimentul regiunii Abruzzo si al Mediteranei, oferind astfel un factor important care il distinge de concurenta si care ii permite sa faca fata globalizarii pietelor si gusturilor.

Tenuta Ulisse a crescut progresiv inca de la prima recolta din 2007 de la 65.000 de sticle pana la uimitoarea cifra de 450.000 de sticle la recolta din 2010.

Tenuta Ulisse contribuie cu solida sa reputatie, bazata pe productia si imaginea sa, la succesul si veselia vinului italian din toata lumea. Circulatia marfurilor sale se afla in continua crestere chiar si in ciuda prezentei crize. Compania a primit aprecieri si premii, dar cel mai important dintre toate, multumita calitatii sale si abilitatii de a simti tendintele gustului consumatorului, ea primeste aprecierea in continua crestere a restaurantelor fine din Italia si din toata lumea.

Reteaua noastra comerciala interna este alcatuita din 40 de reprezentanti de vanzari ai sectorului horeca pentru restaurante, hoteluri si wine baruri.

Canada, Germania, Elvetia, Marea Britanie, Belgia, Danemarca, Rusia si Norvegia sunt cateva dintre tarile, care cunosc cel mai bine si apreciaza vinurile Tenuta Ulisse, si acest trend creste an dupa an.

Ca si noutate pentru 2012, va fi  vinul Nativae, un vin nefiltrat si care nu contine sulfiti. Va fi un deschizator de drumuri chiar si pentru  piata romaneasca.

 

 

nativae, vin fara sufiti Tenuta di Ulisse

 

 

Astept cu nerabdare sa degustam si aceste vinuri, impreuna.

 

Cu incredere,

Vinescu.ro,

magazin online de vinuri bine alese
Salonul VINVEST Timişoara pregăteşte a 9-a ediţie
Salonul VINVEST Timişoara pregăteşte a 9-a ediţie

 

Salonul Internaţional de Vinuri VINVEST Timişoara este deja o tradiţie pentru profesionişti şi publicul larg. Sunt 9 ani de când oraşul de pe Bega adună expozanţi din ţară şi străinătate, care îşi prezintă produsele unui public tot mai numeros şi mai atras de evenimente ce-i sunt dedicate.

VINVEST Timişoara este cea mai cuprinzătoare manifestare dedicată industriei vitivinicole din România. În spaţiul expoziţional al Centrului Regional de Afaceri Timişoara, reprezentanţi de marcă ai acestui important segment îşi promovează produsele atât în faţa connaisseurilor şi amatorilor de vin, cât şi a celor care vor să afle cum se degustă corect un vin, care îi sunt calităţile sau cum se asortează vinul cu mâncărurile preferate.

Salonul VINVEST Timişoara a încercat să vină în fiecare an cu noutăţi. De la marketingul prin codurile bidimensionale (CODE2WINE), la harta turismului vitivinicol, toate ediţiile au avut cel puţin un element inedit.

În 2012, în cel de-al nouălea an de existenţă, VINVEST se concentrează pe atragerea publicului către vinurile româneşti. Şi cum poate să crească mai bine încrederea în calitatea produselor autohtone dacă nu prin contactul consumatorului direct cu crama, cu producătorul, cu vinul?

Prima noutate a ediţiei din acest an o reprezintă un eveniment de degustare a vinurilor prezente în Salon. Organizat într-o sală de protocol a Centrului Regional de Afaceri, în seara de 15 martie, evenimentul adună toată lumea bună a Timişoarei, iar cap de listă sunt şefii oficiilor consulare din Timişoara. Alături de ei vor lua parte autorităţi locale şi regionale, manageri ai multinaţionalelor din regiune, directori ai companiilor importante din judeţul Timiş, personalităţi culturale şi sociale, jurnalişti etc.

În faţa unui asemenea public select, expozanţii de vin vor deschide cele mai bune vinuri pe care le au în crame. Este un bun prilej ca producătorii să le explice invitaţilor ce înseamnă munca lor în vie şi care este rezultatul.

Cea de-a doua noutate a Salonului VINVEST va avea loc chiar în perioada de desfăşurare a acestuia, între 6-8 aprilie 2012. Un grup de jurnalişti români şi străini specializaţi în turism va veni la Timişoara într-o vizită de lucru, pentru a participa la activităţile Salonului, dar şi pentru a vizita cramele din vestul ţării.  De asemenea, jurnaliştii au în program şi participarea la o conferinţă de presă programată după deschiderea oficială a Salonului, în 6 aprilie. Pentru că una din preocupările VINVEST a fost promovarea cramelor ca destinaţii turistice, jurnaliştii specializaţi în turism vor avea ocazia să descopere noutăţile şi schimbările petrecute în ultima perioadă în turismul vitivinicol.

Chiar dacă nu mai este o noutate, ci dimpotrivă, un reper de tradiţie, VINVEST anunţă că şi în acest an va organiza Concursul Naţional de Vinuri şi Băuturi Alcoolice VINVEST, în perioada 4-5 aprilie 2012.  Fiind una din puţinele competiţii care a reuşit să-şi păstreze continuitatea şi să respecte reglementările impuse de Organizaţia Internaţională a Viei şi Vinului (OIV), Concursul VINVEST rămâne un reper în promovarea vinului şi băuturilor alcoolice de calitate.

 
Vinurile Nachbil sunt la Provino, dar si pe vinescu.ro!
Vinurile Nachbil vin la PROVINO!

Enologii pivnitei sunt Johann şi Edgar Brutler, tatal si fiul, ce produc vinuri de calitate utilizand o tehnologie simpla. Un rol important in crezul lor il are naturalitatea, pastrarea originalitatii fructului. Cei ce degusta aceste vinuri sunt atinsi de pasiunea enologilor, de dragostea si respectul lor fata de aceasta meserie, fara de care nici nu s-ar putea produce vinuri cu adevarat minunate.

Compozitia actuala a soiurilor este foarte diversificata, intrucat aici intalnim soiurile Riesling, Traminer, Chardonnay, Sauvignon, Pinot gris, precum şi Cabernet sauvignon, Merlot, Blaufränkisch, Pinot noir şi Syrah.

„Suntem o crama mestesugareasca, pentru noi este foarte important naturalitatea produselor, care inseamna o productie ecologica in vie si o tehnologie redusa in pivnita. Ar fi foarte important nu numai pentru noi, ci si pentru toti participantii, ca specialistii de la HoReCa sa ne viziteze la acest eveniment, si speram ca Provino de la Cluj deschide portile spre HoReCa”, spune Csilla Serli Director Executiv Nachbil.

 

 

P.S.

Nachbil, este una din cramele care incet, incet au inceput sa devina destul de cunoscute prin vinurile de calitate si prin increderea pe care o acorda partenerilor sai.

Nachbil, este una din gamele de vinuri prezente si pe vinescu.ro, magazin online de vinuri bine alese.

Ne punem mare incredere in aceste produse si in acest parteneriat, cu siguranta promotiile noastre si calitatea vinurilor Nachbil, vor aduce noi clientii atat pentru noi cat si pentru crama Nachbil.

Vizitati standul Nachbil, de la Provino.








Gama de vinuri Senator Wine, la Provino Cluj.
Vinuri pentru "obrazuri subtiri" de la Senator Wine, la PROVINO

Senator Wine este o companie privata care incearca sa ofere lumii soiurile romanesti si sa obtina soiuri internationale scotand in evidenta terroir-ul romanesc.

Brand-urile aflate in portofoliul companiei sunt Monser, Varius si Senator Private Collection. Monser este cea mai mare gama de soiuri pure romanesti, Varius o colectie de 5 soiuri internationale, iar Senator Private Collection sunt doua cupaje, unul alb si unul rosu.

„Odata cu participarea noastra la Festivalul PROVINO – Vin, Arta, Gastronomie vom prezenta gamele noastre de produse existente pe piata in acest moment: Monser, Varius, Omnia, Suav , Glia si Senator Private Collection. Cu aceasta ocazie dorim sa prezentam consumatorilor clujeni prezenti intregul nostru portofoliu de produse. Suntem mandri sa afirmam ca Senator Wine este singura crama din Romania care are podgorii in patru zone: Husi, Vrancea, Insuratei si Tirol si selecteaza din fiecare zona cele mai bune vinuri pentru a le oferi consumatorilor un nivel inalt de calitate. De asemenea, din 2010, Senator Wine detine la Insuratei cea mai mare suprafata de vie organica din Sud-Estul Europei, de aproximativ 250 hectare. Speram ca vom fi vizitati la stand de cat mai multi consumatori clujeni”, declara George Neacsu, Director General Senator Wine.

 

PS

In curand veti gasi si pe vinescu.ro, gama de vinuri Senator Wine.  Apreciez calitatea vinurilor , gama diversificata si produsele din gama Suav si Omnia.

 

Cu incredere,

Vinescu.ro
Crama Telna, Provino Cluj.
Crama Telna, datata din 1784, prezenta la PROVINO Cluj Napoca

"Venim in intampinarea tuturor cu vinuri adevarate, de calitate, din soiurile: Feteasca Regala, Muscat Ottonel, Sauvignon Blanc, specifice podgoriei Alba Iulia. Participarea la acest eveniment este pentru noi ocazia de a intra in contact cu iubitorii de vin si de a face cunoscute valorile si calitatile vinurilor noastre, astfel incat gustul lor sa ramana o amintire placuta pentru consumatori", au declarat reprezentantii Cramei Telna.

Crama Telna isii trage seva din inima Podgoriei Alba Iulia, „Tara Vinului”, una dintre cele mai vechi podgorii transilvanene. Unica in regiune, pivnita Cramei Telna datează din 1784, sub numele de „ Pivnita Vinului”. Peretii grosi si racorosi de piatra, urmeaza o linie intoarsa, lungă de 150 metri si lata de 6, racoarea pamantului ofera linistea si echilibrul termic atat de necesare obtinerii vinului.
Somelier Sergiu Nedelea, cuvinte despre Provino.
 

Somelier Sergiu Nedelea, Ambasador al Asociatiei Somelierilor din Europa in Romania: “PROVINO Cluj-Napoca este unul dintre evenimentele importante pentru cei implicati in industria vinului”

Personalitate recunoscuta in industria vinului, somelierul Sergiu Nedelea, in calitatea sa de Ambasador al Asociatiei Somelierilor din Europa in Romania, va intampina publicul vizitator al festivalului de la Cluj-Napoca.

Referitor la asteptarile dumnealui de la Festivalul de Vin, Arta, Gastronomie de la Cluj-Napoca, acesta a declarat: “Dupa cum bine stim, producatorii se straduiesc sa faca vinuri bune, iar distributia si HoReCa se implica in vanzarea lor. In final ramane consumatorul nostru cel de toate zilele. Vom incerca in cadrul Festivalului PROVINO sa asezam toate aceste elemente in jurul unei mese rotunde pentru a intalni diferite puncte de vedere. Speram sa aflam cand si unde se naste profitul obtinut din vanzarea vinurilor, daca atingem asteptarile consumatorului… O provocare la cantarirea realitatii, cu ocaua cea buna, pentru ca ne aducem aminte ca-n vin e adevarul!”

Importanta organizarii Festivalului PROVINO in centrul cultural si istoric al Transilvaniei este recunoscuta de somelierul Nedelea:

“PROVINO Cluj-Napoca este unul dintre evenimentele importante pentru cei implicati in industria vinului si pentru cei care indragesc vinul, il inteleg si, bineinteles, il si consuma. Cluj-Napoca este unul dintre orasele in care vinul are o buna perceptie si, mai ales, o buna intelegere a ceea ce inseamna vin de calitate.”
Despre Provino cu Presedintele OSR , Marian Timofti.
Marian Timofti, presedintele Organizatiei Somelierilor din Romania 2011: “La Cluj se consuma CALITATEA”







Marian Timofti, presedinte al Organizatiei Somelierilor din Romania 2011 si somelier profesionist cu o experienta de 19 ani in domeniu, va intampina producatorii de vin si vizitatorii Festivalului PROVINO – Vin, Arta, Gastronomie de la Cluj-Napoca. O personalitate recunoscuta prin activitatea desfasurata, acesta saluta initiativa organizatorilor festivalului de a propaga cultura vinului si indeamna clujenii sa cunoasca vinuri adevarate.

Reporter: Cum vedeti dumneavoastra importanta organizarii unui festival de vin in Transilvania, in Cluj-Napoca?

 

Marian Timofti: Cluj-Napoca, unul dintre cele mai importante orase din Transilvania, un oras de “tranzit” pentru turistii care vin sau pleaca din Romania, este un oras in care industria ospitalitatii nu poate avea decat de castigat de pe urma unui festival ca PROVINO. Cred ca cei din Cluj vor fi foarte receptivi si se vor implica in sustinerea acestei manifestari de promovare si educare eno-gastronomica a cetatenilor.

La Cluj, cu ocazia altor manifastari din domeniu, ma refer aici la Campionatul de gatiti in aer liber, am intalnit oameni cu care mi-a facut o deosebita placere sa colaborez, datorita educatiei lor, a spiritului de 
ospitalitate foarte dezvoltat. Cei care-si aduc aminte de degustarea cu peste 80 de persoane pot confirma ca a fost o adevarata reusita doar datorita lor, participantilor, in proportie de 75%, si doar 25% putem afirma ca a revenit somelierilor care au organizat-o. Clujul este un oras care are nevoie de o asemenea manifestare, ce poate aduce o schimbare in consumul de vin de calitate, si de stimulare a interesului celor din industria ospitalitatii pentru oferta pe care o va pune la dispozitia clientilor.

Reporter: Care va fi implicarea OSR in cadrul Festivalului?

Marian Timofti: Ca Organizatie de somelieri, pot spune ca ma pot bizui pe sprijinul comunitatii din Cluj, colegi foarte activi in toate evenimentele la care i-am solicitat. Cum bine stiti, au participat si la PROVINO din Iasi.
 Cred ca vom avea rezultate foarte bune si la Cluj, daca vom promova aceasta Scoala a Vinului. Mai sper sa gasim fondurile necesare organizarii unui concurs de somelarie – faza Transilvania – care sa fie parte integranta a evenimentului national, cu finalizare la Bucuresti, dupa efectuarea celorlalte faze zonale: Moldova si Muntenia.

Ne dorim un concurs la care sa poata participa toti somelierii din Romania, indiferent de asociatia din care fac parte. 

Experienta pe care o vom castiga, participand la acest concurs, este benefica tuturor somelierilor cu mai multa sau mai putina vechime in breasla. Vom incerca sa ne implicam activ, in toate etapele de desfasurare a acestui festival al vinului, deoarece scopul este comun: promovarea produselor de calitate, indrumarea consumatorilor la un consum moderat, adecvat si de calitate.

Reporter: Care este specificul pietei de consum de vin din Transilvania comparativ cu celelalte regiuni?

Marian Timofti: Am avut ocazia sa intalnesc la Cluj amatori de vinuri de calitate, oameni care “cocheteaza” la propriu cu producatorii ce au vinuri din gama HoReCa, dar si cu vinotecile care prezinta o gama mai variata – importuri, game premium, editii limitate, sau chiar unice, etc.
Sigur ca, in comparatie cu alte regiuni, consumul de vin nu este foarte ridicat, dar nici nu lasa de dorit. La Cluj se consuma CALITATEA.

 Cu cat vor avea loc mai multe manifestari in care vom reusi sa demonstram oamenilor efectele benefice ale unui consum moderat de vin, sa le punem la dispozitie vinuri de calitate si sa incercam sa dialogam pe aceasta tema foarte controversata – vinul, cu atat vom reusi sa starnim si mai mult interesul consumatorului.

Reporter: Un mesaj pentru vizitatorii Festivalului PROVINO?

Marian Timofti: Un mesaj pentru vizitatori? Nu e greu de adresat un mesaj clujenilor, care, asa cum va spuneam, sunt dornici de noutati, sunt primitori si buni cunoscatori ai produselor de calitate: Veniti la PROVINO CLUJ-NAPOCA! Vizitati standurile producatorilor, unde somelierii isi vor demonstra calitatile de povestitori si de cunoscatori ai vinului, inscrieti-va la Scoala Vinului, unde va vom delecta cu arta servirii, degustarii si asocierii vinului cu mancarea.
Pentru toti cei ce vor avea de facut sugestii sau
reclamatii dupa festival, vom avea pe pagina de Facebook a OSR 2011 intrebarile: Cum vi s-a parut acest festival? Ce impresie v-au creat somelierii? Va vom sta la dispozitie si vom raspunde intrebarilor dumneavoastra si la e-mail: office@osr2011.ro. Si nu uitati: pentru a transmite sugestiile si propunerile dvs, trebuie sa ne vizitati la PROVINO CLUJ-NAPOCA. Va asteptam!

Reporter: Dar un mesaj pentru producatorii de vin?

Marian Timofti: Cu aceasta intrebare atingeti o latura foarte sensibila a acestei industrii: producatorul.
 Noi, somelierii, le multumim celor care vor participa, celor care au sustinut si sustin in continuare aceste manifestari. Ei sunt cei care ne ajuta la educarea consumatorilor si la implementarea calitatii in HoReCa. Ei sunt cei care pun umarul, alaturi de organizatori, somelieri, promotori, reviste de specialitate, etc la ridicarea nivelului unui consum de calitate, a unui consum constient, responsabil si corect al vinului.

Celor care, in general, nu participa, sau care participa doar la manifestarile din capitala, nu putem decat sa le uram mult succes in activitate, sa-i asiguram ca vom acorda aceeasi atentie produselor lor, despre care stim ca au o calitate foarte buna, dar nu le vom putea raspunde la intrebarea: “De ce vinurile mele nu sunt solicitate in cutare sau cutare regiune? Iar atunci cand sunt solicitate, de ce nu sunt apreciate la adevarata valoare?”

Am sa va povestesc cum am reusit sa demonstrez la un festival de acest gen care sunt gusturile consumatorilor: am asezat o masa pentru 
sase persoane in standul somelierilor, am pus cate trei pahare in fata fiecarui scaun si am invitat, din randul publicului, cate sase persoane, pe rand, la o degustare in “orb”(sticle acoperite). Am servit un vin de retail de 4,5 ron… 2,5 litri, un altul de cea mai buna calitate, si un vin mediu (nu dam nume de vinuri sau de producatori, nu acesta este scopul). Majoritatea participantilor la degustare au apreciat vinul de 4,5 Ron, adica 60%, pe cel mediu, 25%, indicand paharele 1 si 3. De ce oare? Asa este format gustul consumatorilor, care recunosc in acel pahar ceva ce… consuma zilnic. Celalalt vin, “necunoscutul”, nu era apreciat, sau mai corect spus, nu era inteles la adevarata valoare. Morala? Veniti, stimati producatori, la toate manifestarile din domeniu, prezentati capodoperele realizate in crame, ajutati la culturalizarea enologica a Romaniei si incurajati incercarile noastre de schimbare… in bine a gustului!
Vinescu.ro, magazin online de vinuri bine alese, partener Provino Cluj.

Asa cum spuneam si anul trecut, sunt si voi fi un sustinator al targurilor de profil. Consider ca aceste evenimente sunt cele mai potrivite pentru a promova produsele, unei crame. Sa nu uitam ca s-au investit foarte multi bani in partea de productie a vinurilor. Am avut ocazia sa vizitez multe crame din Romania si am ramas placut impresionat de investitiile realizate de catre proprietarii cramelor.


Anul trecut, toata lumea spunea ca a fost un an excelent pentru podgoriile romanesti, acum suntem curiosi sa vedem si ce a rezultat in urma procesului de productie.


Ceea ce este de admirat, este ca am vazut producatori ce tin la calitate, ce tin la prestigiu si totodata vor sa creeze o oarecare emotie cand cineva intra in contact cu produsele lor.


Asteptarile clientilor incep sa creasca in ceea ce priveste vinurile. Nu sunt foarte multi cunoscatori, dar cei care sunt , au un anumit stil de viata, au o anumita abordare cu tot ceea ce intra in contact.


Sunt acei oameni care pot si vor sa aiba acces la asemenea evenimente, isi doresc sa interactioneze cu cei care produc vinurile si sa comunice cu acestia. Asta pentru simplul fapt ca sunt oameni care in continuare vor sa invete , sa experimenteze si sa aiba experiente unice.


Cramele vor avea si oportunitatea de a isi prezenta podgoriile pentru eventuale vizite ale potentialilor clienti, turismul viticol, va fi de viitor si va fi un argument in vanzarea vinurilor dintr-o anumite crama sau podgorie.


Vinescu.ro, va promova evenimentele de acest gen pe toata reteaua de site-uri din acest proiect , va recomanda clientilor sai sa mearga la asemenea evenimente si totodata va organiza concursuri tematice cu premii.


Asa cum v-am obisnuit , pe viitor vom avea si un site care va cuprinde toate aceste evenimente,www targuri-expozitii.ro, site care inca este la nivel de proiect, dar speram ca anul acesta sa fie finalizat.


Uram succes si putere de munca celor de la Provino , iar celor interesati de lucruri frumoase si vinuri bune, le recomandam Provino Cluj.


O sa va tinem la curent cu toate prezentarile si evenimentele din cadrul Provino, veti avea o sursa permanenta de informatii pe blog.vinescu.ro.


Cu incredere,


Vinescu.ro


 

O sugestie pentru un Revelion reusit: Vin Spumant Prince Stirbey

In primul rand despre ce este vorba.... Despre un spumant facut dupa metoda clasica Champenoise (ii putem sa ii spunem Champagne in particular, in public nu putem, pentru ca francezii isi protejeaza cu cerbicie produsele de origine), adica cu a doua fermentare in sticla 18 luni si “dosage” fara adaos de zahar, rezultatul fiind un “brut nature” (am inteles ca are in jur de 2g zahar rezidual), care este mai sec decat un “extra brut” (care se invarte intre 3 si 6 g).


Un demers destul de curajos din partea vinificatorului (adica Oliver Bauer) care nu a facut compromisuri si a cautat calitatea maxima, chiar cu pericolul unui esec, fiind la prima tentativa de obtinere a spumantelor din Cramposie. Rezultatul rasplateste eforturile, spumantul de la Stirbey  fiind probabil cel mai bun produs romanesc de gen la ora actuala.


 Aspect (Culoare): galben auriu, mai inchis decat Cramposia clasica probabil si datorita varstei si a fermentarii in sticla. Bule mici, fine,  care se ridica elegant spre suprafata.


Nas: Asemanator vinului linistit, parca mai putin citric, dar cu mere verzi, pere si in plus ceva note onctuoase, corpolente, care ii confera complexitate si adancime.


Gust: Perlajul se simte fin, matasos, integrat. Spre deosebire de varianta linistita a acestui soi si tinand cont de cat zahar rezidual contine (adica mai deloc) aciditatea nu te loveste de la prima inghititura. Apare mai degraba un corp mai pronuntat decat in cazul vinului, care evolueaza insa in aceleasi note aromatice, florale si fructate (citrice, pere, mere, stone fruits). Aciditatea se dezvolta treptat si elegant, sustinand cu finete ansamblul si finalizand in vibratii proaspete si crocante, de citrice plus ceva note minerale si de drojdii bine integrate.


Este un spumant bun, obtinut dintr-un soi autohton pe care cei de la Stirbey aproape l-au dus la perfectiune. De asemenea, putem incerca alaturi pentru comparatie si varianta « linistita » a aceluiasi vin: Cramposia Selectionata a celor de la Stirbey. Un vin proaspat crocant cu note racoritoare de citrice si flori de soc.


Deci, pe scurt, daca de sarbatori, din spirit nationalist sau pur si simplu din motive hedoniste, vreti sa va bucurati probabil de cel mai bun spumant romanesc la ora actuala, mergeti cu incredere pe cel de la Stirbey.


Atentie insa si la invitati, ca la noi “brut nature”-ul de mai sus e pretentios rau de “asimilat” gusturilor autohtone...din pacate.


Dan Micuda


www.provin.ro

traveltodanubedelta.com
Va recomand cu bucurie un site unde puteti sa va informati despre Delta Dunarii. Totodata aveti posibilitatea sa analizati cateva oferte de excursii pentru Delta Dunarii.

Stim cu totii ca Delta Dunarii reprezinta ceva unic in Europa , de aceea sustinem orice initiativa care se doreste a fi in beneficiul nostru, al celor pasionati de Delta Dunarii.

Sa nu uitam ca la un peste, merge si un vin alb !

 

Cu incredere,

Vinescu

 
my coffee!!!! - mycoffee.ro
Daca tot suntem dinamici, vrem mai mult, muncim mai mult dar totodata ne uitam si la lucrurile de calitate, va recomand mycofee.ro.

Ce poate fi mai incantator dimineata decat o cafea buna si de calitate. Stim cu totii sa o recunoastem, dupa aroma si gust.

De ce ai vrea sa ai o dimineata nereusita sau sa iti strici ziua, incercand sa iti faci o cafea?

Nu mai bine iti iei succesul de-a gata, intra pe mycofee.ro si o sa intelegi exact ceea ce vreau sa spun.

 

Cu incredere,

Vinescu.ro
  Produsul a fost adaugat in cos